Зачем жить, если не чувствуешь, что живешь…
The Hollywood Reporter опупбликовал эксклюзивный ролик, котрый был предоставлен компанией Wets Digital о создани Смауга.
"Our challenge with Smaug was making him every bit as engaging and believable as his live-action counterparts," explains David Clayton of Smaug's Oscar-nominated VFX team from Weta Digital.
Clayton tells THR that to get started, Cumberbatch came to Wellington, N.Z.'s Weta in early 2012. "Using our motion-capture stage, we recorded his performances, which focused on the conversation with Bilbo sequence. Having Benedict in a mocap suit was lots of fun -- for us, and hopefully for him, too -- and seemed to help get him immersed and home in on the character."
The animation team then grafted Cumberbatch's performance onto the CG dragon. "The translation of performance from Benedict to Smaug wasn't a one-to-one match like you'd get from a humanoid creature. They have very different physiologies," Clayton explains. "As animators we had to transpose the elements of Benedict's performance that were critical to the shot, such as head nuances and facial expressions. We then built up the majority of his motion with keyframe animation" --meaning that it was animated by hand.
"Smaug needed a formidable presence, so we worked hard to craft impressive poses for his massive body, wings and tail. He also covered a full range of moods -- from supreme arrogance to paranoid suspicion, from curiosity to violent rage. Adding to his versatility as a character was the creation of his hands. We achieved this by adding a thumb and extra forefingers to Smaug's wings."
To allow Smaug to live in his chamber of Erebor -- which is filled with gold coins -- the team wanted his movement to be "confident and self assured. We got creative with his locomotion through the gold by plowing him through the coins like a train through snow."
This was a formidable challenge, as the VFX team had to simulate all the coins with each movement of the dragon. Some of the action sequences involved hundreds of millions of CG coins moving at once."
As the Weta team built up Smaug sequences with more evolved animation, Cumberbatch used those visuals for additional ADR, working with the sound team (Smaug is also nominated for sound editing and sound mixing Oscars). "It became this great collaboration through which we were able to get the most out of this amazing character," Clayton says.
"Наша задача была сделать его (Смауга) не менее интересным и правдоподобным, как и его коллеги, котореы грали вживую," - поясняет Дэвид Клейтон, один из номинантов на Оскар из команды Weta Digital в номинации "Лучшие спецэфффекты".
Клейтон сказал THR, что Камбербэтч прибыл на стаудию WETA в Веллингтоне в начале 2012 г. "С помощью motion capture мы сняли сцену, в которой он разговаривает с Бильбо. Наблюдать за Бенедиктом в костюме для motion capture было очень забавно, как для нас, так надеюсь, и для него тоже. И это, как кажется, помогло ему больше погрузится в персонаж"
Команда аниматоров затем перевела всё, что сделал Камберьбэтч в картинку. "Перевод того, что сделал Бенедикта, в Смауга - это не совсем, как делать человекоподобное существо. Они имеют разную физиологию," - поямсняет Клейтон.
Аниматором пришлость нанести на лицо Бенедикта точки для съёмок выражения лица и головы. Это были ключевык точки, это показывает, что анимирование производилоась вручную.
"Смауг представлялет грозную силу, мы трудились, чтобы создать позы для его массивного тела, крыльев и хвоста. Его спектр эмоций широк - от высокомерия до параноидальной подозрительности, любопыства до неистовой ярости. Мы добились этого путём добавления ему указательного и большщого пальца на лапах с крыльями..
Учитывая, что Смауг живет в пещере Эребора, наполенную монетами, мы должны были сделать движения Смауга увернными. Мы сделали его движения сквозь монеты, как будто поезд движется сквозь снег. Это была трудная задача, так как команде VFX должна была имитировать движение всех монте с каждым движением дракона. Некоторые движения состояли из миллиона нарисованных монет, движущихся одновременно.
Команда использовала усовершественную анимацию, Камбербэтч использовал также визуальныеэффекты при записи звука.
Эта стало большой совместной работой, благодаря которой мы получили это удивительный персонаж", - сказал Клейтон.
"Our challenge with Smaug was making him every bit as engaging and believable as his live-action counterparts," explains David Clayton of Smaug's Oscar-nominated VFX team from Weta Digital.
Clayton tells THR that to get started, Cumberbatch came to Wellington, N.Z.'s Weta in early 2012. "Using our motion-capture stage, we recorded his performances, which focused on the conversation with Bilbo sequence. Having Benedict in a mocap suit was lots of fun -- for us, and hopefully for him, too -- and seemed to help get him immersed and home in on the character."
The animation team then grafted Cumberbatch's performance onto the CG dragon. "The translation of performance from Benedict to Smaug wasn't a one-to-one match like you'd get from a humanoid creature. They have very different physiologies," Clayton explains. "As animators we had to transpose the elements of Benedict's performance that were critical to the shot, such as head nuances and facial expressions. We then built up the majority of his motion with keyframe animation" --meaning that it was animated by hand.
"Smaug needed a formidable presence, so we worked hard to craft impressive poses for his massive body, wings and tail. He also covered a full range of moods -- from supreme arrogance to paranoid suspicion, from curiosity to violent rage. Adding to his versatility as a character was the creation of his hands. We achieved this by adding a thumb and extra forefingers to Smaug's wings."
To allow Smaug to live in his chamber of Erebor -- which is filled with gold coins -- the team wanted his movement to be "confident and self assured. We got creative with his locomotion through the gold by plowing him through the coins like a train through snow."
This was a formidable challenge, as the VFX team had to simulate all the coins with each movement of the dragon. Some of the action sequences involved hundreds of millions of CG coins moving at once."
As the Weta team built up Smaug sequences with more evolved animation, Cumberbatch used those visuals for additional ADR, working with the sound team (Smaug is also nominated for sound editing and sound mixing Oscars). "It became this great collaboration through which we were able to get the most out of this amazing character," Clayton says.
"Наша задача была сделать его (Смауга) не менее интересным и правдоподобным, как и его коллеги, котореы грали вживую," - поясняет Дэвид Клейтон, один из номинантов на Оскар из команды Weta Digital в номинации "Лучшие спецэфффекты".
Клейтон сказал THR, что Камбербэтч прибыл на стаудию WETA в Веллингтоне в начале 2012 г. "С помощью motion capture мы сняли сцену, в которой он разговаривает с Бильбо. Наблюдать за Бенедиктом в костюме для motion capture было очень забавно, как для нас, так надеюсь, и для него тоже. И это, как кажется, помогло ему больше погрузится в персонаж"
Команда аниматоров затем перевела всё, что сделал Камберьбэтч в картинку. "Перевод того, что сделал Бенедикта, в Смауга - это не совсем, как делать человекоподобное существо. Они имеют разную физиологию," - поямсняет Клейтон.
Аниматором пришлость нанести на лицо Бенедикта точки для съёмок выражения лица и головы. Это были ключевык точки, это показывает, что анимирование производилоась вручную.
"Смауг представлялет грозную силу, мы трудились, чтобы создать позы для его массивного тела, крыльев и хвоста. Его спектр эмоций широк - от высокомерия до параноидальной подозрительности, любопыства до неистовой ярости. Мы добились этого путём добавления ему указательного и большщого пальца на лапах с крыльями..
Учитывая, что Смауг живет в пещере Эребора, наполенную монетами, мы должны были сделать движения Смауга увернными. Мы сделали его движения сквозь монеты, как будто поезд движется сквозь снег. Это была трудная задача, так как команде VFX должна была имитировать движение всех монте с каждым движением дракона. Некоторые движения состояли из миллиона нарисованных монет, движущихся одновременно.
Команда использовала усовершественную анимацию, Камбербэтч использовал также визуальныеэффекты при записи звука.
Эта стало большой совместной работой, благодаря которой мы получили это удивительный персонаж", - сказал Клейтон.